torsdag 2 juli 2009

Ronneby



I söndags var vi i Ronneby. Det är loppis i Brunnsparken varje söndag under sommaren, och eftersom jag aldrig hade varit i Ronneby passade vi på att åka dit. Jag förstår verkligen varför parken kallas för Sveriges vackraste park. Åhhh vad vackert det var. Det påminde faktiskt lite om Stilla dalen i Taizé i Frankrike.











Fast så stilla var det ju inte denna dag :P Det var en stor loppis med massa bord och människor. Vi orkade inte trängas i värmen, så vi kikade bara runt lite snabbt, innan vi satte oss i gräset och åt varsin glass :)

Sedan åkte vi ner till havet och jag fick äntligen tillfälle att ta årets första dopp. Lite väl sent tycker jag allt, men vattnet var inte speciellt varmt heller hehe.

Efter badet åkte vi tillbaka till Ronneby för att äta en sen lunch. Vi var sugna på pizza och slog oss ner på en uteservering i stan.
De senaste gångerna jag har ätit pizza har jag haft oturen att få mindre goda pizzor, alldeles för flottiga eller med klumpar i köttfärsen/för ljusa kebabbitar (japp, jag är mycket kräsen när det kommer till kött) och jag har inte ätit pizza sedan tidigt i våras tror jag. Men här serverade dom världens godaste pizzor! Helt perfekt var den! Så i forstättningen blir det till att åka till Ronneby när man vill äta pizza :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååå så fint!
Kate