lördag 2 juli 2011

Snart på väg

Nu har jag precis packat färdigt (så gott som i alla fall) och om lite drygt tre timmar (efter M:s kvällsmat) bär det av mot Västkusten :) Jag förstår verkligen inte att det alltid kan bli så mycket packning, men med den svenska sommaren är det faktiskt inte så lätt - man får ju i stort sett packa för alla årstider ;)

Som det är nu har M en weekendresväska till alla sina kläder (sedan matätandet har börjat kan det behövas flera ombyten på en dag hehe) samt en stor kasse med mat, blöjor och annat som han behöver. Sedan är det jag då... En stor bag med kläder, en stor väska med smink/hårprylar/hygienprodukter och annat plus en väska med bara skor. Härligt.

Ja, sedan ska ju babysittern och vagnen med samt lite annat smått och gott. Tur att vi har stor bil ;)

Jag kom på att det smidigaste borde vara att åka under kvällstid när M ändå sover, det är därför vi åker så sent. När jag ska köra själv känns det lugnast att veta att han är mätt och glad så att man slipper stanna så många gånger längs vägen. Förhoppningsvis kommer han nu inte att vilja ha mat förrän vi är framme i Dingle runt midnatt. Nu går det ju aldrig att veta i förväg hur hur det kommer att bli med hunger/sömn såklart, det blir ju en helt ny situation för M eftersom han bara har åkt så långt en gång innan - men tanken är väl åtminstone god :)

Måste bara lägga in några fina bilder som Johan tog förut. Vårt älskade lilla hjärta!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud så fina bilder på plutten!!!!

K

Carro sa...

Kul kul att du snart är på väg :)

Carro sa...

Kul kul att du snart är på väg :)

kicki sa...

vilken liten sötnos!!