måndag 12 september 2011

Min lille sprallonge

Ja, den frasen (i rubriken) har jag sagt många gånger idag :) Jag sa sprallonge en gång i förmiddags, och lillplutten höll på att skratta ihjäl sig. Sedan har han skrattat nästan lika mycket varje gång jag säger ordet hihi.



Johan köpte ny lins till systemkameran i lördags och med den blir det ju riktigt lätt att ta bra bilder. Jag tycker egentligen att det är jätteroligt att fotografera och jag har alltid haft med mig kameran överallt (även på den analoga tiden, lite dyrt blev det med alla framkallningar hehe). Jag har till och med foton i mitt album från mitten av 80-talet där jag har arrangerat Barbiedockorna i olika positioner och klänningar och sedan fotat. Lagom bra kvalitet men kul att spara ;)

Men när man ska fota med systemkamera måste man ju läsa på lite grann för att få riktigt bra bilder, och där har det liksom tagit stopp för mig. Jag är inte alls intresserad av det tekniska utan vill bara zooma, fokusera och klicka. Tyvärr används ju inte kameran till fullo på det viset, men med den nya linsen verkar det i alla fall vara lite enklare även för en latmask som mig ;)

Jag måste börja använda den mer om dagarna nu, för det blir ju mycket finare bilder än med min kompaktkamera. Den är ändå drygt fyra år gammal nu och jag tycker att den har blivit betydligt sämre den sista tiden och det är ju inte så roligt.

Tidigare idag försökte jag i alla fall fota sprallongen när han rullade omkring på golvet här hemma. Johan och jag börjar tro att han faktiskt inte kommer att krypa alls, det är ju mycket roligare att stå upp - och ska man ta sig någonstans när man ligger på golvet går det ju mycket snabbare att rulla ;)



1 kommentar:

Stina sa...

Han är så fin. Kram