torsdag 30 juni 2011

Nu kom regnet

När jag gick på stan tidigare idag hörde jag det pratas om att det skulle bli regn inatt, och mycket riktigt så kom regnet nu. Tråkigt, det som har varit så underbart väder hela veckan.

Tur är väl att vi passade på att njuta extra mycket av solen idag då :) När vi var ute på promenad i eftermiddags stannade vi till borta vid badplatsen i Kollevik. Då var det fortfarande varmt och gassande sol så det var härligt att vila lite i skuggan :)

Haha kolla in sötnosens standardfotomin på de två första bilderna ;) Han är väldigt fascinerad av kameran och blir alltid gravallvarlig när den kommer fram. Om det är antiredeye-lampan som fångar hans intresse eller om kameran bara ser spännande ut - det är frågan. Gulleplutten min :)




Här har han upptäckt gräset


Idag var det även dags för M:s 5-månadersvaccin. Tänk att han blir fem månader nästa vecka! Förra gången han fick vaccinet gick ju första sprutan bra, men sen när nummer två kom började han gallskrika en kort stund - men lät sig snabbt tröstas och var sedan sitt goa glada jag igen. Likadant var det idag, och idag grät han ännu kortare stund vid andra sprutan. Det känns så bra när det är avklarat :) Han verkar inte vara speciellt påverkad av vaccinet heller (ingen feber eller så) och det känns självklart jätteskönt.

Nej nu får jag väl lägga mig och läsa lite. Förhoppningsvis vaknar M snart och vill ha sitt kvällsmål med mat och sedan vill jag sova heeeela natten (man kan ju hoppas i alla fall hehe), men känner jag vår lille herre rätt så lär han väl vakna minst en gång till innan det är morgon. Jag vet inte om han är inne i ett utvecklingssprång nu, eller om det är tänder på gång, för de senaste nätterna har faktiskt varit lite jobbiga (med undantag för natten jag skrev om häromdagen). Han har vaknat flera gånger, och sedan inte riktigt kommit till ro igen. Det kan ju såklart vara värmen också. Hur som helst så hoppas jag att det är övergående :)

Natti natti så hörs vi mer imorgon!

1 kommentar:

kicki sa...

en sån liten sötis!!