fredag 1 juli 2011

1 juli

Det är så konstigt, för alltid när jag inte sitter vid datorn så kommer jag på massor av grejer jag vill blogga om och jag kan formulera texter i huvudet osv. Men när jag väl sätter mig här och klickar på "Nytt inlägg" så blir det bara helt tomt och jag känner mest "åh nej jag orkar inte trixa med bilder och ha mig nu". Så för tillfället är jag nog världens sämsta bloggerska skulle jag tro ;)

Idag hade jag i alla fall bloggen i åtanke när jag fotade några av M:s matattiraljer. Vi har fått in rutin på att han äter gröt till frukost och kvällsmat varje dag nu och han älskar det! Gapar stort och tjoar "Mmmmm" förnöjt varje gång :) Han dricker även vatten ur pipmuggarna jag köpte på Ikea sist vi var där. Dom är så himla söta och passar perfekt för små händer att hålla i. Det mesta av vattnet rinner såklart på utsidan än så länge, men han har i alla fall förstått hur han ska få till det nu, så en del sväljer han allt.

Innan har jag kört mest på tyghaklappar, men sedan vattnet kom in i bilden är en plasthaklapp med spillficka ett måste ;) Jag köpte först den klassiska grodhaklappen från Ikea, men jag tyckte att den var lite väl hård och verkar inte alls kännas bekväm, så igår köpte jag en annan haklapp i mataffären. En jättesöt med en elefant och en apa på :)







Vi kör verkligen på djurtema här hemma som ni märker ;)

Inga kommentarer: