onsdag 31 augusti 2011

Shopping med faster

Igår var jag iväg på ett ärende hela förmiddagen så M var med Johan på jobbet under tiden och sedan mötte Isabella upp och tog med lilleman på en shoppingtur på stan :)

På eftermiddagen när jag var hemma igen fick jag se att M hade fått en sån söt liten present av sin faster :) Nämligen en leksak i stil med en av dom han fastnade för på Vuxen/barngruppen i måndags. Han gillar den megamycket och ser så söt ut när han sitter och biter på ringen :)






En annan grej som han älskar att göra nu, är att klappa händerna alldeles själv :) Jag har ju sjungit Klappa händerna när du är riktigt glad ända sedan han var riktigt liten, och så har jag klappat hans händer och fötter samtidigt som jag sjunger. På träffen i måndags märkte jag hur han satt och iakttog de andra vuxna i ringen när vi sjöng en annan klappa händerna-sång (jag satt ju bakom honom och höll i hans armar och klappade), och när vi sedan kom hem så började han klappa händerna själv när jag stod och diskade och sedan dess har det varit favoritgrejen att göra här hemma. Och han ser så glad och stolt ut när han sitter där och klappar, hihi.

1 kommentar:

Carro sa...

Åh ! Gulligt ! Duktig kille :)