fredag 26 augusti 2011

Eriksberg och bröllop

Imorgon kommer nygifta L&C hem till oss för att äta kräftor och det ska verkligen bli trevligt :) Det är redan två veckor sedan bröllopet var och det var så himla fint allting! Bruden var strålande vacker och brudgummen var så stilig. Festen var ute på Eriksberg, som är en viltpark ett par mil utanför stan. Jag hade aldrig varit där innan men har väldigt gärna velat.

På väg till bröllop

Det var så mäktigt där ute! Restaurangen låg uppe på en höjd och man hade utsikt över stora betesmarker där vildsvin, kronhjortar, älgar och visenter strövade förbi lite då och då. Dum som jag är glömde jag såklart att ta kort på utsikten men ni får helt enkelt ta och åka dit om ni skulle besöka Blekinge - rekommenderas varmt!

Maten var också den en upplevelse! Förrätten bestod av olika sorters kött från parkens eget bestånd: vildand, mufflonfår, vildsvinsfilé, visent och hjort. Inget jag hade smakat innan, men det var otroligt läckert alltihop :) Och så vackert upplagt:


Även desserten var annorlunda och väldigt vacker. Bland annat fick vi sorbet samt en liten kopp med  isad soppa på mynta och ljus rom som var riktigt fräsch :)


En liten höjdpunkt i sig på bröllopsfesten är ju festhäftet - och beskrivningen av alla gästerna :) Det är så roligt att sitta och läsa om alla och extra kul är det ju när brudparet har kommit på klockrena humoristiska fraser. Perfekt samtalsämne också, om man inte känner bordskavaljeren sedan innan :)

Min beskrivning var så himla bra att jag var tvungen att fota den och visa er, hihi. Visst har jag själv ofta associerat min sons namn till det engelska ordet millon, eftersom det låter ganska likt och vi har också fått hälsningskort med till exempel "Den millionte AIK-aren"  (SÅ bra hihi) och eftersom jag älskar att leka med ord så är det ju bara så roligt. Men just det ordet som L&C beskrev mig som har jag inte kommit på själv innan - varför vet jag inte, för det är ju klockrent. I love it!


2 kommentarer:

Carro sa...

Ha ha !!! Klockren beskrivning och rolig :)
Kul med kräftskiva :) vi hade ingen men kanske det blir av längta fram ;)

Anonym sa...

Vad fin du är!
haha så rolig beskrivning :)

K